Г Р А Ф І К

виховних годин Баркасівської ЗОШ І-ІІІ ступенівна 2012-2013 навчальний рік

№№

Прізвище, ім’я по батькові

Клас

День тижня

1.

Балаж Олена Олекс.

5-А

Четвер 0 ур.

2.

Мецан Надія Ів.

5-Б

Середа 0 ур.

3.

Гержені Ангела Руд.

5-В

Середа 0 ур.

4.

Кіш Маріанна Тіб.

6-А

Середа 5 ур.

5.

Цолан Руслан Дмитр.

6-Б

Середа 0 ур.

6.

Марці Гайналка Карл.

7-А

Середа 7 ур.

7.

Сані Аттіла Берт

8-А

Середа 7 ур.

8.

Вогар Олена Карл.

8-Б

Понеділок 8 ур.

9.

Бімба Єва Меньг.

9-А

Четвер 0 ур.

10.

Балог Юдіта Йос.

9-Б

П’ятниця 8 ур.

11.

Лазар Татяна Юр.

9-В

Середа 0 ур.

12.

Барта Кароліна Бейл.

10-А

Понеділок 0 ур.

13.

Сані Геогріна Гр.

11-А

П’ятниця 0 ур.

Виховна робота в школі спрямована на реалізацію закону України „Про загальну середню освіту”. Форми і методи роботи різноманітні. Велику увагу педагогічний колектив приділяє національно-патріотичному вихованню, формуванню в учнів громадянської та правової свідомості, почуття власної гідності, правових норм, естетичних смаків, духовного багатства.

Педагогічний колектив школи працює над виховною проблемою: „Формування цілісної, духовно-зрілої особистості – громадянина України шляхом пізнання і засвоєння учнями надбань духовних цінностей українського народу”, оскільки обов’язковою умовою соціально-економічного та духовно-морального прогресу, перетворення українського суспільства у розвинену цивілізовану націю є створення високодуховного середовища в суспільстві, формування у молодих людей високої моральної культури. Тому вся виховна робота в школі спрямована на:

- забезпечення всебічного розвитку особистості учня у процесі навчання і виховання;

- ознайомлення учнів із загальнолюдськими цінностями та формування особистості учня на основі науково-філософської та християнської духовної, моральної і культурної традицій;

- виховання свідомої, вільної та відповідальної особистості, здатної жити і творити в сучасному демократичному суспільстві;

- поглиблення знань про людину та моральні взаємини у суспільстві, основні моральні норми та цінності народу України і людства в цілому;

- виховання і розвиток потреби у здоровому способі життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів - як найвищої соціальної цінності.

Виховна робота школи планується по розділах, які включають пізнавальну діяльність, виховання на патріотичних традиціях та звичаях українського народу, громадянську освіту і виховання, превентивне виховання та правову освіту, формування здорового способу життя та фізичного здоров’я, морального здоров’я, трудове виховання, родинне виховання та роботу з батьками.

Для учнів середніх та старших класів працюють різноманітні гуртки:

- хорового співу, вокального (кер.Губинець I. А);

- народнi танцi (кер. Тромпак Д.Ф.);

- військово-патріотичного виховання (кер. Санi А.Б.);

- юнi користувачi, у світі інформатики(кер. Марцi Т. Т.);

- юнi iнспектори руху, юний пожежник(кер.Дердь Ж.В.).

Окрім того, у школі працюють факультативи, проводяться індивідуальні заняття з різних предметів, ком’ютерні курси.

Координація всіх виховних заходів відбувається на щотижневому плануванні. У своїй роботі весь педагогічний колектив користується методичною літературою, яка є у бібліотеці .

Контроль виховного процесу здійснюється адміністрацією школи. Видаються відповідні накази щодо проведення тематичних тижнів, місячників та інших виховних заходів.

Під час планування і проведення виховної роботи педагоги школи дотримуються виховних моделей національного, військово-патріотичного, морально-етичного, екологічного, естетичного, родинного, трудового виховання професійної орієнтації та правової освіти.

Національне виховання

У наший школi велика увага приділяється національно-патріотичному вихованню, оскільки основою всієї системи виховання у школі є національна ідея.

Впроваджуючи Концепцію національного виховання, школа ставить завдання:

- формування особистості – патріота України, який усвідомлює свою належність до сучасної європейської цивілізації;

- виховання у особистості демократичного світогляду і культури, яка не порушує прав і свобод людини;

- формування в учнів національної свідомості, людської гідності;

- забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів.

Реалізовуючи ці завдання в школі проводяться такі заходи:

· тижні та місячники національно-патріотичного виховання

· бесіди „Символи України”, „Історія мого села”, „Мій край – моя історія жива”, „Шлях до незалежності : події та люди”, „Традиції нашого народу”, участь в туристсько-краєзнавчій експедиції „Моя земля – земля моїх батьків”;

· виховні години „Вони боролись за волю України”, „Під покровом Пресвятої Богородиці”, „Пам’ятаємо про подвиг” - до річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників, „Пам’ятаймо про голодомор – 33-го”, „Горнусь до тебе, Україно”;

· конкурс творів „Що я можу зробити для України?”;

· Декада вшанування творчості Т.Г.Шевченка, декада української мови, в ході яких було проведено конкурси на кращого читця вірша про Україну та творів Т.Г.Шевченка.

Морально-духовне виховання

Морально-духовне виховання спрямоване на прищеплення і розвиток моральних почуттів, міцних переконань і потреби поводити себе згідно з моральними нормами, прийнятими у суспільстві.

Кожен із шкільних навчальних предметів має певний потенціал щодо формувань основ духовної культури. Починаючи з 1-го класу учні школи мають можливість відвідувати уроки християнської етики. Великі можливості для виховання духовної культури учнів мають такі предмети як українська та угорська мови, свiтова література, на уроках яких діти знайомляться із надбаннями духовної культури родини, з духовними цінностями народу, засвоюють особливості менталітету та інше.

На предметах природничого циклу вивчаються питання охорони довкілля, бережливого до нього ставлення. Уроки музики і малювання сприяють прагненню до прекрасного, розвитку власних творчих здібностей.

Роботі над собою, формуванню сили волі, витримки сприяють уроки фізичної культури, які є важливими для духовного здоров’я особистості.

Дуже важливою у формуванні духовної культури у підлітків є позаурочна робота. Класними керівниками проводяться виховні бесіди на теми:

- Правила християнської етики;

- Значення дружби у житті людини;

- Немає святішого за товаришування;

- Правила ввічливості.

У школі проводяться різноманітні свята та заходи:

- свято Миколая;;

- Різдвяні вітання;

- Вертепи;

- Стрітення;

- Великодні забави і т.д.

Уже стало доброю традицією запрошувати священників на святкування першого і останнього дзвоника, випускного вечора та інших загальношкільних заходів морально-етичного спрямування.

З метою залучення молодого покоління до духовної спадщини нашого народу велику просвітницьку роботу по формуванню у дітей інтересу до книги проводить шкільний бібліотекар – Барта К.З.

Правове виховання

Правове виховання в школі здійснюється на основі Конституції України, програми правової освіти населення та річного плану роботи школи. Воно спрямоване на забезпечення теоретичної і практичної реалізації заходів правового характеру, подолання відхилень у поведінці школярів, запобігання розвитку різних форм їхньої аморальної поведінки; прищеплення і розвиток моральних почуттів, переконань і потреби поводити себе згідно з моральними нормами, що діють у суспільстві.

У школі вже склалася певна структура та система правового виховання.

Велика увага у школі надається профілактиці правопорушень.

Для здійснення превентивного виховання створено раду профілактики правопорушень, до якої увійшли дирекція школи, вчителі, учні, батьки. На засіданні ради профілактики розглядаються випадки порушень поведінки учнями, схильними до правопорушень.

Треба сказати, що останні три роки на внутрішкільному обліку стоять 14 учнів. З ними проводиться постійно робота класними керівниками, психологом школи, заступником директора з виховної роботи, дільничим інспектором села. Рада профілактики працює згідно плану роботи, проводить рейди обстеження матеріально-побутових умов життя учнів, розробляє систему індивідуальної та колективної роботи з учнями, схильними до правопорушень. На засідання ради запрошуються батьки учнів-правопорушників, сільський голова, дільничий інспектор.

У школі працює психологічна служба. Практичним психологом проводиться серед учнів діагностика правопорушень за допомогою анкет, тренінгів. Профілактика здійснюється під час корекційно-розвиваючих занять, тренінгів, індивідуальних бесід і консультацій на правову тематику.

Впродовж року у школі проводиться ряд заходів на правовиховну тематику. Під час „Тижня правової освіти” та „Місячника правовиховної роботи” класні керівники спільно із вчителями правознавства, учнями готують виховні години у вигляді „круглих столів”, брейн-ринги, усні журнали на теми „Конвенція прав дитини – міжнародний документ для твоїх ровесників у світі”, „Жити за законами держави”, „Права і обов’язки громадян України”, проводяться конкурси малюнків, стіннівок „Ми – майбутнє України”, „ Наші права та обов’язки”.

Велику роль відіграє індивідуальна робота з батьками і відвідування учителями сімей своїх учнів вдома, індивідуальні бесіди та консультації.

Проводиться батьківський лекторій, де розглядалися такі питання як:

- турбота батьків про використання дітьми вільного часу;

- виховання дітей у сім’ї:

- заохочення та покарання дітей у сім’ї.

Основним у правовиховній роботі класного керівника та школи в цілому з неблагополучними сім’ями повинен бути індивідуальний підхід на основі глибокого знання внутрішніх сімейних стосунків.

Однією із основних форм правового виховання є чітка організація контролю за станом відвідування. Класний керівник разом з батьками веде роботу з попередження пропусків без поважних причин.

У тісному контакті працює школа з дільничим інспектором, працівниками соціальних служб для молоді, службою у справах неповнолітніх.

Здоровий спосіб життя

Метою цього напрямку є забезпечення повноцінного розвитку дітей і молоді, охорони та зміцнення їхнього здоров’я, тому педагогічний колектив ЗОШ І-ІІІ ст. c.Баркасово для розв’язання даного питання ставить такі завдання :

  • профілактика тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії;
  • профілактика захворювання на ВІЛ-інфекцію, СНІД, венерологічних захворювань;
  • утвердження здорового способу життя,

а також визначає такі пріоритети у своїй діяльності по збереженню і зміцненню здоров’я дітей:

- сприяти забезпеченню умов пропаганди здорового способу життя серед учасників навчально-виховного процесу;

- організовувати та проводити спортивно-масові заходи серед учнівської молоді;

- здійснювати роботу з батьківською громадськістю з питань збереження і зміцнення здоров’я дитини;

- залучати місцеві органи самоврядування, громадські організації до проведення превентивних заходів щодо профілактики негативних проявів у дитячому та молодіжному середовищі;

- проводити щорічні медичні огляди працівників школи та учнів;

- формувати культуру здоров’я у підростаючого покоління шляхом проведення позакласних та позашкільних спортивно-масових заходів.

У зв’язку з цим вся робота школи з даного питання підпорядковується одній меті – формування у дітей і підлітків орієнтації на здоровий спосіб життя.

Вчителі-предметники, класні керівники постійно роз’яснюють учням, що наркоманія – це велике зло, яке всією своєю руйнівною міццю б’є по найнезахищенішій частині населення – дітях та молоді. Найбільшу загрозу несуть дітям легальні наркотики – алкоголь і нікотин.

Учні добре усвідомлюють і те, що глобальною проблемою людства є захворювання на СНІД.

Для організації роботи широко залучаються різні категорії працівників школи – заступники директора з навчальної та виховної роботи, практичний психолог, педагог-організатор, медична сестра, бібліотекар, класні керівники, учителі-предметники.

Належна роль відводиться таким учнівським структурам, як учнівське самоврядування, волонтерський загін. Учні школи під керівництвом досвідчених педагогів при підготовці і проведенні різних за формою заходів, проявляють зацікавленість у пошуку матеріалів, сценаріїв для їх проведення. Вони завжди є активними учасниками тематичних лекцій, практичних занять, психологічних тренінгів, круглих столів, семінарів із актуальних тем пропаганди здорового способу життя.

Екологічне виховання

Екологічне виховання передбачає формування екологічної культури особистості, усвідомлення себе частинкою природи, відчуття відповідальності за неї як за національне багатство, залучення вихованців до активної екологічної діяльності, нетерпиме ставлення до тих, хто завдає шкоди природі.

Здійсненню екологічного виховання сприяють різного роду екскурсії в ліс, до річки, походи рідним селом. Класні керівники проводять бесіди на дану тематику. Традиційними стали у школі такі заходи як „Св’ято квітів”, „За чисте довкiлля. Щороку проводяться екологічні агітбригади, толоки по упорядкуванню пришкільної території та пам’ятних місць села Баркасово. Про бережливе ставлення до природи постійно наголошують вчителі-предметники, вихователі ГПД. У школі діти вивчають стан довкілля, екологію нашої місцевості.

Естетичне виховання

Естетичне виховання має на меті виховання естетичних поглядів, смаків у кожного учня, уміння відчувати і відтворювати прекрасне у повсякденному житті, вироблення умінь власноручно примножувати культурно-мистецьке надбання народу.

Формуванню та розвитку естетичних смаків сприяють заняття гуртків музичного та танцювального мистецтва. Юні художники можуть проявити свої вміння під час щорічних конкурсів малюнка на асфальті „Світ очима дітей”, тематичних конкурсів малюнка до різних визначних дат.

Кожного року школа бере участь і неодноразово займала призові місця в конкурсах пісні „Таланти твоi, Украiно”, конкурсі вертепів, та інших масових заходах, що проходять у районі.

Трудове виховання

Головним завданням трудового виховання є вироблення свідомого ставлення до праці як до вищої цінності людини і суспільства.

Трудове виховання, крім уроків трудового навчання, здійснюється і в позаурочний час. Вже з молодших класів учителі прищеплюють дітям навички дотримання чистоти і порядку на своєму робочому місці, біля дошки, у шафах, на поличках. І по школі, і по класах чітко організоване чергування. Класи озеленені, а за кімнатними рослинами доглядають самі учні. Починаючи із молодших класiв учні самі прибирають шкільне подвір’я, пришкільну територію. Класними керівниками, шкільним психологом, заступником директора з виховної роботи спільно із представниками різних вузів ведеться профорієнтаційна робота у школі у вигляді бесіди та анкетування на тему „Моя майбутня професія”, зустрічей учнів випускних класів із викладачами вищих навчальних закладів. Проводиться робота із обдарованими дітьми, які, реалізовуючи свої можливості, беруть участь в олімпіадах з різних предметiв. Вчителі проводять екскурсії на різні підприємства села та міста Мукачева.

Родинне виховання

Значна увага в школі приділяється родинному вихованню, головним завданням якого є гармонійний всебічний розвиток дитини, підготовка її до життя в існуючих соціальних умовах, реалізація її творчого потенціалу, формування у дітей моральних цінностей з позиції добра, справедливості, правди.

У школі працює рада школи, яка допомагає вчителям займатися вихованням дітей, врегулюванням конфліктів між вчителями та учнями. Постійно проводяться загальношкільні та класні батьківські збори. Організовано лекторій для батьків.

Батьки залучаються до підготовки та участі у виховних заходах: новорічні свята, День Матері, родинних свят, до організації екскурсій, поїздок.

У школі працює 12 класоводів та 12 класних керівників.

Плануючи виховну роботу з класом, класні керівники дотримуються розділів „Виховні заходи”, „Індивідуальна робота з учнями”, „Робота з батьками”. При цьому враховуються вікові особливості учнів, ступінь сформованості колективу, взаємовідносини між учнями, батьками, вчителями. Відповідно до цього кожен класний керівник ставить перед собою проблему, над якою працює, плануючи та організовуючи виховну роботу в класі.

У школі спланована методична робота, яка проходить у формі семінару-практикуму класних керівників. Засідання проходять 4 рази на рік. На них виносяться проблеми теорії виховання, проходить обговорення відкритих заходів.

На засідання семінару-практикуму розглядалися питання родинного виховання, морально-духовного виховання, здорового способу життя, трудового виховання.

Фізичне виховання

Головним завданням фізичного виховання є виховання у дітей потреби у регулярних заняттях фізичною культурою і дотримання режиму дня, утвердження здорового способу життя.

У школі є досить добра спортивна база – спортивний зал, ігровий майданчик. Щороку розробляється план спортивно- масових заходів:

- чемпіонат школи з футболу;

- особисті першості з легкоатлетичного кросу;

- спортивні свята;

- місячник фізичної культури і спорту.

На уроках фізичної культури застосовуються методи і прийоми, що підвищують рухову активність учнів. До них належать: створення позитивного емоційного клімату під час проведення занять, наголошення учням на корисності занять фізичними вправами, загартування та ін. Це є основним фактором розвитку в учнів позитивного ставлення до фізичної культури

.


Кiлькiсть переглядiв: 411

Коментарi